transitievergoeding bij vaststellingsovereenkomst

Volgens de Nederlandse wet is een werkgever niet verplicht om een transitievergoeding te betalen. De hoogte van de ontslagvergoeding of transitievergoeding is afhankelijk van uw onderhandelingspositie. Wij bieden werknemers en werkgevers juridische ondersteuning bij de onderhandeling.

Uw onderhandelingspositie over de hoogte van de transitievergoeding of ontslagvergoeding wordt
bepaald door de omstandigheden die hebben geleid tot het ontslagvoorstel. Als u zelf het initiatief
heeft genomen om te vragen om een vaststellingsovereenkomst, dan zal dit ertoe leiden dat uw
werkgever geen transitievergoeding of ontslagvergoeding bij de vaststellingsovereenkomst wenst te
betalen. Als het initiatief bij uw werkgever ligt om de arbeidsovereenkomst te beëindigen en er
verder geen omstandigheden zijn die een eenzijdig ontslag rechtvaardigen, dan zal dit uw
onderhandelingspositie ten goede komen. Wij zetten ons dagelijks in om de beste
ontslagvoorwaarden uit te onderhandelen.

Voorwaarden

Advies en begeleiding bij ziekte, ontslag, reorganisatie, sociaal plan, bedingen over concurrentie, cao’s en het het relatiebeding. Wij onderhandelen de beste voorwaarden voor u uit.

Ziekte

Langdurige ziekte kan voor zowel werknemer als werkgever erg vervelend zijn. Onze arbeidsjurist bespreekt de zaak met u, bestudeert alle documenten en beoordeelt uw situatie.

Het kan natuurlijk gebeuren: uw werkgever wil de arbeidsrelatie beëindigen, of u moet een werknemer ontslaan. En hoe vervelend dat ook is, u kunt er maar beter goed op voorbereid zijn.

Ontslagvergoeding volgens kantonrechtersformule

Tot 2015 werd de ontslagvergoeding ook gebaseerd op de uitkomst van de zogenoemde kantonrechtersformule. Deze formule wordt echter niet meer gehanteerd. De hoogte van de ontslagvergoeding bij de vaststellingsovereenkomst is vrij overeen te komen. De werknemer dient financieel gecompenseerd te worden voor het ontslag. Wij adviseren zowel werknemers als werkgevers bij onderhandelingen over de vaststellingsovereenkomst. In 9 van de 10 zaken
onderhandelen wij een hogere ontslagvergoeding uit voor werknemers én betere ontslagvoorwaarden.

Advies nodig?

Heeft u een vraag voor ons over uw vaststellingsovereenkomst, de ww-uitkering, de ontslagvergoeding of een andere vraag over werk en inkomen? Wij zijn het gewend om snel te schakelen. Als u dat wenst, dan heeft u al binnen 24 uur een beoordeling van uw ontslagvoorstel. Wilt u meer weten over onze werkwijze? Vul het contactformulier in of stel uw vraag via Whatsapp of bel ons direct op 040-3035113