Arbeidsvoorwaarden

Jouw arbeidsvoorwaarden laten controleren?
Wij helpen je graag verder met vragen over arbeidsvoorwaarden.
Arbeidsrecht advies en begeleiding.

Arbeidsvoorwaarden, waar moet jij op letten?

Bij arbeidsvoorwaarden zijn er belangen voor zowel werkgever als werknemer. Vaak wordt er goed naar de primaire arbeidsvoorwaarden gekeken, zoals salaris en contractduur. Maar andere voorwaarden in een overeenkomst komen pas vaak aan bod wanneer een contract beëindigd wordt. We zien in de praktijk dat juist deze afspraken in deze situatie kunnen zorgen voor nare verrassingen.

Arbeidsovereenkomst

Juridisch advies en begeleiding bij het aangaan en/of het beëindigen van een arbeidsovereenkomst, arbeidscontract van bepaalde of onbepaalde tijd. Wij onderhandelen altijd de beste voorwaarden voor jou uit.

Ziekte & re-integratie

Langdurige ziekte kan voor zowel werknemer als werkgever erg vervelend zijn. Onze arbeidsjurist bespreekt de zaak, bestudeert alle documenten en beoordeelt jouw situatie. Professionele begeleiding bij re-integratie.

Vaststellingsovereenkomst

Het kan natuurlijk gebeuren: jouw werkgever wil de arbeidsrelatie beëindigen en heeft een vaststellingsovereenkomst aangeboden. Hoe vervelend dat ook is, een goede voorbereiding is belangrijk.

Concurrentiebeding

Het concurrentiebeding is een voorwaarde die een werkgever in het contract op kan nemen. Deze voorwaarde beperkt in de arbeidsvrijheid wanneer de arbeidsovereenkomst beëindigd wordt. Zo kun je bijvoorbeeld een fikse boete oplopen als je in dienst gaat bij een concurrent. Zo’n concurrentiebeding kan door de rechter beperkt, geschrapt of onder bepaalde omstandigheden als niet geldig bevonden worden.

Relatiebeding

Wanneer een relatiebeding in jouw contract is opgenomen, mag je na beëindiging van de arbeidsovereenkomst geen relatie aangaan met zakelijke contacten van deze werkgever. Relatiebeding is alleen geldig wanneer het aan bepaalde voorwaarden voldoet. Bij overtreding van het relatiebeding kan een boete volgen door de voormalige werkgever. Vind jij deze boete onredelijk hoog, of wil jij het relatiebeding uit het contract schrappen? Neem dan contact op.

Hoe gaan wij te werk?

Wij willen u graag leren kennen en u wilt natuurlijk weten wie wij zijn. We komen er snel genoeg achter of wij u kunnen bieden wat u verwacht. Onze arbeidsjuristen verwelkomen u graag voor een eerste adviesgesprek.

Juridisch advies is geen simpele druk op de knop, maar het resultaat van een gedegen inventarisatie van uw wensen en mogelijkheden. We zetten belangrijke aspecten samen met u op een rijtje. De arbeidsjurist neemt hiervoor de tijd in het eerste kennismakingsgesprek dat altijd volledig gratis en vrijblijvend is. U zit nergens aan vast!

Als het tussen u en de arbeidsjurist ‘klikt’ en wij u goed van dienst kunnen zijn, dan ontvangt u van ons een passend voorstel. We baseren het adviestraject altijd op uw doelen en mogelijkheden. Wij hechten daarbij meer belang aan een realistische benadering dan aan het scheppen van te hoge verwachtingen. Als u zich hierin kunt vinden, dan gaan we voortvarend met de advisering en begeleiding aan de slag. Dat is het uitgangspunt van onze heldere juridische dienstverlening.

Vanaf dit moment ontzorgen wij u en zorgen dat alles van a tot z geregeld is. Uw arbeidskwestie handelen wij snel en goed af. Deze actieve werkwijze heeft zich inmiddels ruimschoots bewezen.

Voor, tijdens en na de het adviestraject zijn wij graag uw aanspreekpunt. Onze samenwerking levert al lange tijd uitsluitend tevreden ­klanten op. Voor onze klanten zetten wij dat ene stapje extra dat nu juist in veel zaken het verschil maakt. Uw zaak is bij ons in goede handen.

Proeftijd & opzegtermijn

Binnen bedrijven zijn vaak nog veel onduidelijkheden betreft de proeftijd en opzegtermijn. Hoe lang mag de proeftijd zijn? Hoe lang is de opzegtermijn? Hoe zit het bij verschillende lengtes contracten? Proeftijd is de tijd die werkgever en werknemer afspreken om elkaar te leren kennen en erachter te komen of beide partijen de samenwerking ziet zitten. Houdt er rekening mee dat tijdens de proeftijd het contract elk moment zonder reden opgezegd worden. Vaak is de proeftijd één of twee maanden. De opzegtermijn is de tijd die in acht moet worden genomen bij het beëindigen van het contract. Een werknemer moet vaak na het opzeggen van de arbeidsovereenkomst verplicht voor bepaalde tijd uitwerken.

In dienstOpzegtermijn
Korter dan 5 jaar1 maand
Tussen de 5 en 10 jaar2 maanden
Tussen de 10 en 15 jaar3 maanden
15 jaar of langer4 maanden

Eerste advies

Wij begeleiden en adviseren jou op het gebied van arbeidsvoorwaarden. We helpen bij ziekte, ontslag en reorganisaties. Het opstellen en controleren van arbeidsvoorwaarden/ overeenkomsten, een concurrentiebeding en relatiebeding is voor ons dagelijkse kost.