Onze arbeidsjuristen in Eindhoven begeleiden en adviseren u op het gebied van arbeidsvoorwaarden. We helpen bij ziekte, ontslag, reorganisaties. Het opstellen en controleren van arbeidsvoorwaarden/overeenkomsten, een concurrentiebeding en relatiebeding is voor ons dagelijkse kost. We voorkomen hiermee problemen. Maar we bemiddelen ook bij arbeidsconflicten. Komen werkgever en werknemer er samen niet uit? Dan zullen we procederen en zorgen voor het maximale resultaat. Wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen? Bel ons direct op 040- 303 51 13 voor een kennismaking of laat uw gegevens achter op de contactpagina. U kunt ons ook via Whatsapp bereiken!

Contracten

Juridisch advies en begeleiding bij het aangaan of beëindigen van een arbeidsovereenkomst, contract van bepaalde of onbepaalde tijd. Wij onderhandelen altijd de beste voorwaarden voor u uit.

Ziekte

Langdurige ziekte kan voor zowel werknemer als werkgever erg vervelend zijn. Onze arbeidsjurist bespreekt de zaak met u, bestudeert alle documenten en beoordeelt uw situatie.

Het kan natuurlijk gebeuren: uw werkgever wil de arbeidsrelatie beëindigen, of u moet een werknemer ontslaan. En hoe vervelend dat ook is, u kunt er maar beter goed op voorbereid zijn.

Arbeidsvoorwaarden, waar moet u op letten

Bij arbeidsvoorwaarden zijn er belangen voor zowel werkgever als werknemer. Vaak wordt er goed naar de primaire arbeidsvoorwaarden gekeken, zoals salaris en contractduur. Maar andere voorwaarden in een overeenkomst komen pas vaak aan bod wanneer een contract beëindigd wordt. We zien in de praktijk dat juist deze afspraken in deze situatie kunnen zorgen voor nare verrassingen. Heeft u een relatiebeding, of een concurrentiebeding in uw contract staan? Vraag dan direct een gratis adviesgesprek of lees snel verder.

adviesgesprek

U bent welkom voor een gratis digitaal adviesgesprek.
We hebben namelijk oprechte interesse in wie u bent en willen u graag leren kennen. Want alleen dan kunnen we u helpen en een advies geven dat écht bij uw persoonlijke situatie en wensen past.

Concurrentiebeding in arbeidsovereenkomst

Het concurrentiebeding is een voorwaarde die een werkgever in het contract op kan nemen. Deze voorwaarde beperkt uw mogelijkheden wanneer een arbeidsovereenkomst beëindigd wordt. Zo kunt u bijvoorbeeld niet in dienst gaan bij de concurrent zonder dat daarvoor een fikse boete krijgt. Maar, zo’n concurrentiebeding kan door de rechter beperkt of geschrapt worden. Ook kan het concurrentiebeding niet geldig bevonden worden onder bepaalde omstandigheden. Meer weten? Klik hier, of neem contact met ons op om jouw vraag in een gratis gesprek voor te leggen.

Relatiebeding in uw contract

Wanneer een relatiebeding in uw contract is opgenomen, mag u na beëindiging van de arbeidsovereenkomst geen relatie aangaan met zakelijke relaties en contacten van deze werkgever. relatiebeding is alleen geldig wanneer het aan bepaalde voorwaarden voldoet. Bij overtreding van het relatiebeding kan een boete volgen door de voormalig werkgever. Vindt u deze boete onredelijk hoog, of wil u het relatiebeding uit het contract schrappen? Neem dan contact met ons op en plan gratis adviesgesprek.

Hoe we te werk gaan..

Wij willen u graag leren kennen en u wilt natuurlijk weten wie wij zijn. We komen er snel genoeg achter of wij u kunnen bieden wat u verwacht. Onze arbeidsjuristen verwelkomen u graag voor een eerste adviesgesprek.

Juridisch advies is geen simpele druk op de knop, maar het resultaat van een gedegen inventarisatie van uw wensen en mogelijkheden. We zetten belangrijke aspecten samen met u op een rijtje. De arbeidsjurist neemt hiervoor de tijd in het eerste kennismakingsgesprek dat altijd volledig gratis en vrijblijvend is. U zit nergens aan vast!

Als het tussen u en de arbeidsjurist ‘klikt’ en wij u goed van dienst kunnen zijn, dan ontvangt u van ons een passend voorstel. We baseren het adviestraject altijd op uw doelen en mogelijkheden. Wij hechten daarbij meer belang aan een realistische benadering dan aan het scheppen van te hoge verwachtingen. Als u zich hierin kunt vinden, dan gaan we voortvarend met de advisering en begeleiding aan de slag. Dat is het uitgangspunt van onze heldere juridische dienstverlening.

Vanaf dit moment ontzorgen wij u en zorgen dat alles van a tot z geregeld is. Uw arbeidskwestie handelen wij snel en goed af. Deze actieve werkwijze heeft zich inmiddels ruimschoots bewezen.

Voor, tijdens en na de het adviestraject zijn wij graag uw aanspreekpunt. Onze samenwerking levert al lange tijd uitsluitend tevreden ­klanten op. Voor onze klanten zetten wij dat ene stapje extra dat nu juist in veel zaken het verschil maakt. Uw zaak is bij ons in goede handen.

Proeftijd & opzegtermijn

De proeftijd en de opzegtermijn zijn zaken waar vaak nog veel onduidelijkheid over is. Want, hoelang mag de proeftijd zijn? En hoelang is de opzegtermijn? Hoe zit het bij verschillende lengtes contracten? Proeftijd is de tijd die werkgever en werknemer afspreken om elkaar te leren kennen en te weten of zowel werkgever als werknemer de samenwerking ziet zitten. Tijdens de proeftijd kan het contract elk moment zonder reden opgezegd worden. Vaak is de proeftijd een of twee maanden. Weten wat je rechten en plichten zijn als het gaat om de proeftijd? Klik dan hier, of neem contact op voor een vrijblijvend gesprek.

Opzegtermijn is de tijd die werknemer en werkgever in acht moeten nemen bij het beëindigen van het contract. Vaak moet een werknemer na opzeggen van de arbeidsovereenkomst nog voor bepaalde tijd doorwerken. Weten wat je rechten en plichten zijn als het gaat om de opzegtermijn? Klik dan hier voor meer informatie, of neem contact op voor een vrijblijvend gesprek.

CAO, collectieve arbeidsovereenkomst

In veel werkvelden en vakgebieden is er een collectieve arbeidsovereenkomst overeenkomst (CAO) gemaakt. Zo’n CAO bevat vaak arbeidsvoorwaarden waar een werkgever aan moet voldoen en die sowieso in het contract opgenomen moeten worden. Vaak is er sprake van een ‘minimum-CAO’, een overeenkomst waar alleen van afgeweken mag worden wanneer dit in het voordeel is van de werknemer. Alles weten over CAO’s en welke CAO jij onder valt? Klik dan hier, of neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.

Vraag voor onze arbeidsjurist?

Heeft u vragen over de arbeidsvoorwaarden van uw contract? Wil u precies weten waar u aan toe bent en wat uw rechten en plichten zijn? Arbeidsjurist Eindhoven adviseert werknemers over hun arbeidsvoorwaarden, zodat u niet voor verassingen komt te staan. Vul het contactformulier in, stel uw vraag via Whatsapp of bel ons op het nummer 040- 303 51 13. Liever langskomen voor een vrijblijvend gesprek? Dat kan natuurlijk ook! Maak dan snel aan afspraak.